Łąka, dnia 04.10.2024 r.
Szanowni Państwo
informujemy, że od 10 listopada 2024 r. ustawę Prawo telekomunikacyjne zastąpi ustawa Prawo komunikacji elektronicznej. Ta zmiana przepisów ma wpływ na warunki świadczonych przez nas usług – spowoduje to konieczność modyfikacji warunków umownych dotyczących usług, z których Państwo korzystają.
W związku ze zmianą przepisów prawa, musimy zmienić treść zawartych z Państwem umów oraz Regulaminu świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące. Zmiany wejdą w życie z dniem 10 listopada 2024 r. i polegają na tym, że:
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – Warunki przedłużenia oraz zmiany umowy dodaje się pkt 11 który otrzymuje brzmienie:
W przypadku gdy umowa uległa automatycznemu przedłużeniu Operator co najmniej raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
W Regulaminie świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące – w Rozdziale V dodaje się ust. 5, który otrzymuje brzmienie:
W przypadku gdy umowa uległa automatycznemu przedłużeniu Operator co najmniej raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – Warunki przedłużenia oraz zmiany umowy pkt 5 – 8 otrzymują brzmienie:
- Spółdzielnia może dokonać jednostronnej zmiany warunków umowy, jeśli:
- konieczność taka wynika:
- ze zmiany przepisów prawa,
- z decyzji Prezesa UKE,
- proponowane zmiany są wyłącznie na korzyść Abonenta, w tym powodują obniżenie cen usług komunikacji elektronicznej lub dodanie nowej usługi,
- proponowane zmiany mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają za sobą negatywnych skutków dla Abonenta.
- konieczność taka wynika:
- W przypadku braku akceptacji tych zmian, Abonent może wypowiedzieć umowę z uwzględnieniem konieczności zapłaty odszkodowania, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian.
- Spółdzielnia może dokonać jednostronnej zmiany warunków umowy zawartej na czas określony jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany wynika z innych obiektywnych okoliczności niż wskazane powyżej, na które Spółdzielnia nie ma wpływu i których nie mogła przewidzieć. Abonent może wypowiedzieć Umowę do dnia wejścia zmian w życie. Wówczas Spółdzielni nie przysługuje odszkodowanie.
- Spółdzielnia może dokonać jednostronnej zmiany warunków umowy zawartej na czas nieokreślony albo przekształconej na czas nieoznaczony, jeżeli dla danej usługi uzasadnia to:
- rozstrzygnięcie organu administracji lub orzeczenie sądowe;
- utrata części albo całości infrastruktury niezbędnej do świadczenia usługi;
- zakończenie świadczenia danej usługi, jeśli jest ona dostarczana przez podmiot trzeci, zmiany przez podmiot trzeci zasad świadczenia usługi, która jest przez ten podmiot dostarczana, zakończenia albo zmiany warunków umowy wiążącej Spółdzielnię z podmiotami trzecimi (w szczególności dotyczy to podmiotów, które udostępniają nam swoje sieci telekomunikacyjne lub usługi telewizyjne);
- usuwanie przez Spółdzielnię usługi dodatkowej, planu taryfowego lub funkcjonalności;
•
średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ogłaszany każdego roku przez Główny Urząd Statystyczny wykaże zmianę cen o co najmniej 3,5% w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost cen o 3,5% lub więcej (wartość wskaźnika co najmniej 103,5) może spowodować wzrost opłat, a spadek cen o 3,5% lub więcej (wartość wskaźnika nie więcej niż 96,5) może spowodować ich obniżenie. Wzrost lub obniżka opłat nie będzie wyższa niż ogłoszony przez GUS procentowy wzrost lub obniżka cen. Opłaty Spółdzielnia może zmienić do 6 miesięcy od dnia ogłoszenia wskaźnika na stronie internetowej GUS. Jeżeli wskaźnik będzie uzasadniał podwyższenie opłat Spółdzielnia może zdecydować o ich pozostawieniu bez zmian. Jeżeli wskaźnik będzie uzasadniał obniżenie opłat Spółdzielnia może je pozostawić bez zmian tylko w przypadku, gdy w roku kalendarzowym poprzedzającym ogłoszenie wskaźnika Spółdzielnia nie skorzystała z uprawnienia do podwyższenia opłat w danej ofercie na podstawie wskaźnika. Jeśli z takiego uprawnienia Spółdzielnia skorzystała musi zdecydować o obniżeniu opłat, jeżeli będzie to wynikało z ww. wskaźnika. Procentowa wysokość obniżki będzie tożsama z wysokością procentową wcześniejszej podwyżki. Zmiana opłat dotyczyć będzie cenników dla umów obowiązujących w roku kalendarzowym, którego dotyczy wskaźnik, jak i dla umów obowiązujących w roku kalendarzowym, w którym ogłoszono wskaźnik GUS, o ile zostały one zawarte przed ogłoszeniem przez Spółdzielnię zmiany opłat; - wzrost opłat, które Spółdzielnia ponosi na rzecz podmiotów trzecich, w szczególności opłat licencyjnych, kosztów reemisji programów telewizyjnych;
- wzrost opłat, o których mowa w ustawie Prawo komunikacji elektronicznej, w szczególności rocznej opłaty telekomunikacyjnej związanej z realizacją zadań w zakresie telekomunikacji przez organy administracji;
- wzrost kosztów ponoszonych na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego;
- wzrost obciążeń publicznoprawnych, w szczególności wzrost stawek podatków i opłat, nałożenie nowych podatków lub zmiana sposobu ich naliczania;
- wzrost kursu walut;
- konieczność aktualizacji cen za połączenia wynikająca z przepisów prawa;
- wzrost cen urządzeń niezbędnych do świadczenia usług telekomunikacyjnych lub wzrost kosztów ich oprogramowania;
- wzrost opłat z tytułu dostępu telekomunikacyjnego oraz z tytułu połączenia sieci; zrezygnowanie przez Spółdzielnię ze stosowania danej technologii;
- utrudnienie albo uniemożliwienie świadczenia usługi na zasadach ze względu na warunki techniczne lub wprowadzenie nowych sposobów zawierania umów, kanałów sprzedaży lub obsługi, wprowadzenie dodatkowych sposobów zarządzania siecią Spółdzielni w celu zapobiegania przeciążeniom i zwiększania bezpieczeństwa.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – w Warunki rozwiązania umowy skreśla się pkt 2 i 3, zaś w pkt 1 zdanie trzecie otrzymuje brzmienie:
Spółdzielnia może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy umowa, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, została wypowiedziana przez Abonenta lub przez Spółdzielnię z winy Abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta. Odszkodowanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie może przekroczyć:
- z tytułu usługi telekomunikacyjnej – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy;
- z tytułu promocyjnego urządzenia końcowego – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za to urządzenie, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – w Warunki rozwiązania umowy – w wyniku skreślenia pkt 2 i 3, o czym mowa powyżej, dotychczasowe pkt od 4 do 9 otrzymują numerację od 2 do 7
W Regulaminie świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące – w Rozdziale XVII ust. 2 , otrzymuje brzmienie:
Operator może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy umowa, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, została wypowiedziana przez Abonenta lub przez Operatora z winy Abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta. Odszkodowanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie może przekroczyć:
- z tytułu usługi telekomunikacyjnej – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy;
- z tytułu promocyjnego urządzenia końcowego – sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za to urządzenie, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania umowy.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – Warunki rozwiązania umowy w dotychczasowym pkt 4, a obecnie pkt 2 skreśla się zdanie trzecie, zaś zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
Oświadczenie o rozwiązaniu lub wypowiedzeniu umowy może być złożone na piśmie lub e-mailem bez względu na formę zawarcia umowy.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – w Warunki rozwiązania umowy w dotychczasowym pkt 7, a obecnie pkt 5 skreśla się lit. a, dodaje się pkt 51 który otrzymuje brzmienie:
Spółdzielnia może rozwiązać umowę zawartą na czas określony i nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zalegania z opłatami przez Abonenta, gdy pomimo wcześniejszego wysłania wezwania do zapłaty, Abonent nie zapłacił we wskazanym terminie należności, pomimo wcześniejszego ograniczenia, chyba że było to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne, a następnie zawieszenia świadczenia usługi.
W umowie o świadczeniu Usług Telewizyjnych – w Warunki rozwiązania umowy w dotychczasowym pkt 7, a obecnie pkt 5 w wyniku skreślenia lit. a), o czym mowa powyżej, dotychczasowe lit. od b) do k) otrzymują oznaczenie od a) do j).
W Regulaminie świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące – W Rozdziale XVII ust. 4 otrzymuje brzmienie:
Oświadczenie o rozwiązaniu lub wypowiedzeniu umowy może być złożone na piśmie lub e-mailem bez względu na formę zawarcia umowy.
W Regulaminie świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące – w Rozdziale XVII w ust. 5 skreśla się lit. a), dodaje się ust. 51 otrzymuje brzmienie:
Operator może rozwiązać umowę zawartą na czas określony i nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zalegania z opłatami przez Abonenta, gdy pomimo wcześniejszego wysłania wezwania do zapłaty, Abonent nie zapłacił we wskazanym terminie należności, pomimo wcześniejszego ograniczenia – chyba że było to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne – a następnie zawieszenia świadczenia usługi.
W Regulaminie świadczenia Usług Telewizji Cyfrowej przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące – W Rozdziale XVII w ust. 5 w wyniku skreślenia lit. a), o czym mowa powyżej, dotychczasowe litery od b) do k) otrzymują oznaczenie od a) do lit. j).
Jeżeli nie akceptują Państwo wskazanych zmian, mają Państwo możliwość rozwiązania umowy o świadczenie usługi, której ta zmiana dotyczy.
Oświadczenie w tej sprawie powinni Państwo złożyć do 9 listopada 2024 r. W takim przypadku 9 listopada 2024 r. zakończymy świadczenie usługi. W związku z tym, że konieczność wprowadzenia zmian wynika ze zmiany przepisów prawa, jeśli wypowiedzą Państwo umowę przed upływem czasu na jaki została zawarta Spółdzielni przysługuje zwrot przyznanej Abonentowi ulgi. W przypadku rozwiązania umowy konieczny jest również zwrot urządzeń, które Państwu wypożyczamy (do 14 dni od zakończenia świadczenia usługi). Brak wypowiedzenia umowy przez Państwa w powyższym terminie oznacza zaakceptowanie powyższych zmian.
Zarząd Spółdzielni Telekomunikacyjnej „WIST” w Łące